Nötytterfilé ;-)

Hallå där alla grillare!

Har har ni ett tips på en bit att stoppa i grillen ;-)
En nötytterfilé, som jag hittade på ICA och i lagom (vi är ju i Sverige) stora bitar, ungefär ett halvt kilo.
Vad jag menar med lagom är att de är lätta att hantera.
Vi kryddade med Santa Marias grillkrydda och spetsade med cayennepeppar, paprikapulver och vitlökspulver.
Därefter fick det ligga i marinad i ca tre timmar, marinaden var en mix av Santa Marias garlic grilloil och CajP:s honungs BBQ oil.
Sedan lade jag dem på den glödheta grillen så de fick färg runt om, efter det slog jag in dem i folie och stoppade i en termometer och tillbaka på grillen.
När tempen var uppe i 62 grader C. (då är de svagt rosa/välstekta men fortfarand saftiga) plockade jag av dem och lät de vila i ca. 15 min. innan jag skar upp dem.
Till detta räcker det med en mixad sallad och den kalla såsen till grillat jag har nämt tidigare och kanske ett glas rött ;-)

Lagom bitar att hantera och jäkligt goda också ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0