Grillsäsongen är här ;-)

Grillsäsongen är här, så nu kan även ni som inte grillar vintertid försöka få lite fjutt på grillarna.

Helgens grillning bestod av Vildsvinsfilé och Tamgrisfilé (fläskfilé) och det var smaskens.
Eller som BBQPitBoys skulle ha sagt -Mmmmm gooood!

Marinaden gjorde jag av två olika grilloljor och lite blandade kryddor. Det var Santa Marias Allround grillolja och CajP:s grillolja med honungssmak (det är den bästa med honung). Till detta hade jag Santa Marias färdiga grillkrydda som jag spetsar med vitlökspulver, paprikapulver och cayennepeppar detta fick ligga och gosa till sig i cirka två timmar sedan var det dax. Bränn på dem en stund så de får fin färg, sedan lägger ni dem i folie med en köttermometer instucken i någon av bitarna. VildsvinsFilén räcker att den går till 67 - 72 grader där har ni spännvidden på medium till välstekt sedan skall bitarna ligga och vila en stund (ca. 15min) innan ni skär upp dem.

Låt grillarna aldrig svalna ;-)

VildsvinsFilé & TamgrisFilé  Mmmmm Gooood!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0