Kvällsrökning med Ficklampa

Hallå där Grillers!

När jag åkte hem från jobbet idag fick jag en rackarns lust att röka något, jag visste att jag hade ost hemma men jag behövde kött.
Så det blev en tripp till Lidl och en färdigkokt helgskinka fick följa med hem. Det som är bra när de är färdigkokta är att då behöver jag bara inrikta mig på själva rökningen jag behöver inte tänka så mycket på temperaturen inne i köttet ;-)
Jag drog igång det hela vid halv sex tiden, med osten eftersom den inte ska ha så mycket värme, runt 40 grader är lagom, efter ca. 45 min. var den färdig och tempen ökades till ca. 100 grader för det är enklare att hålla en högre temp. Så strax efter niohugget var skinkan klar också. Det var kolsvart hela tiden så jag fick köra med ficklampa ;-)
Så ställ inte undan grillar och rökar utan kör hela vintern ni också det smakar lika bra med grillat på vintern som på sommarn ;-)

Grill on Boys ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0