Chili i näsan!

Tjosan Hejsan Grillers!
 
Har ni någon gång funderat på hur det känns att stoppa Chili i näsan så kan jag försöka förklara.
Det bränner förjävligt i näsan och på överläppen eftersom snor från näsan blandat med rester från Chilin rinner ner på läppen och förvandlar de två till brinnande köttslamsor ;-)
 
Vi lagade lite mat hemma och jag skar upp lite Chili som skulle användas i maten när det killar/kliar i näsan och jag mitt dumma helvetes nöt stoppar utan att tänka in ett finger i näsan för att klia.
WOOOAAAHHHAAAA jag känner direkt att det där var jättedumt och sedan eskalerar det ytterligare, satans jävla helvete vad det svider. Vad ska jag göra, in med näsan under vattenkranen men det hjälper föga utan det fortsätter att brinna och nu börjar dessutom snoret att rinna ner på läppen. 
- Ta yoghurt på fingret och stoppa i näsan, säger den hjälpsamma lilla frun som skrattar så hon nästan trillar omkull på köksgolvet, det funkar säkert det borde neutralisera.
- Hur skulle det se ut med vit yoghurt rinnande ur och ned från näsan, NEJ TACK!
Efter en stund, jag vet inte hur länge så stillade det sig men jag fick äta kvällsmat som den värsta snorunge med rinnande näsa ;-)
 
 
Stoppa inte chili i näsan!
 
Grill on Boys ;-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0