Grillade Baguetter ;-)

Hallå där Grillers!
 
Här kommer ett litet Grilltillbehör som jag lärt mig av min mor ;-)
Det är väldigt enkelt och smaskens gott.
Ja okej då, här hemma är det Veronie som fixar och jag grillar på dem.
 
Ta en Baguette och dela i lagom stora bitar.
Skär dem på längden.
Smaska på rejält med Smör eller Bregott så det kan sugas upp av brödet.
Bred på rikligt med Skånsk senap av en bra kvalitet, likaså här så det kan sippra in i brödet.
Strö över finhackad persilja. Ni kan ju ta vad ni vill men jag vill ha persilja.
Slå in dem i folie, förslagsvis Lidl:s Speciella Grillfolie, lite kraftigare lite bättre ;-)
Lägg dem på grillen när det andra ni grillar nästan är klart.
Med det menar jag när ni tänker, hmm nu ska jag nog ta de här bitarna var är uppläggningsfatet ;-)
Bröden behöver ligga på någon minut, ni snurrar dem då och då, de ska vara så de får en lite knaprig yta.
 
Ni kommer att lära er efter ett par gånger, jag lyckades direkt men det är ju JAG ;-)
Servera hur ni vill, fortfarande inslagna i folie eller ställ er och krångla och packa upp alla.
Det kommer att läcka lite om dem så jag rekommenderar att ha dem kvar i folie.
 
 
Grill on Boys ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0